Ik werk nu een tijd met Magento, heb hier een aantal mooie webwinkels mee gemaakt, en blog er regelmatig over op dit blog. Dit trekt de aandacht, van inmiddels toch wel zo’n 200 bezoekers per dag. (EDIT 19 Januari 400+ bezoekers – jaja, webwinkelblog groeit ;-P) Op regelmatige basis ontvang ik vragen / aanvragen binnen via dit blog over Magento en wat het kost om door mij een winkel op te zetten. De vragen probeer ik te beantwoorden, als ze niet meer als 10 min van mijn tijd kosten en anders moet ik het antwoord helaas schuldig blijven.
De aanvragen bedank ik OP DIT MOMENT eigenlijk altijd voor, omdat ik graag bezig ben met mijn eigen projecten. (Ik wil dit echter in de toekomst wel gaan invullen op enig moment en met de juiste mensen om me heen, en het begin zit hem hier in deze post..) Na dit bedankje van mijn kant met mijn excuus dat ik geen tijd heb komt eigenlijk altijd de vraag of ik niet een bedrijf of iemand kan aanbevelen voor het bouwen van een Magento shop. Nu ken ik wel een aantal mensen die Magento shops bouwen dus ik kan mijn opdrachten altijd wel kwijt. En dan heb je nog mensen die me wijzen op Vivendo, en of dat dan misschien wat is? Ze hebben bij Vivendo een kant en klare oplossing gezien met de naam Vigento.
Vigento
Vigento is een samensmelting van PayPal (is Buckaroo ermee gestopt?!), TNT pakketservice en het opensource Magento systeem. Dit alles kost je €1995,- ex BTW. Hiervoor krijg je:
- Persoonlijk consult van 2 uur
- Design op basis van keuze uit ruime collectie templates met uw logo hierin
- Integratie met Parcelware
- Deelname aan workshop Magento shopmanagement
Wat je wel moet doen is zelf een contract met TNT en PayPal afsluiten en een hosting afsluiten van €100 ex BTW per maand. Kort en bondig vind ik dit erg veel geld.
PayPal zit standaard al in Magento voor geconfigureerd, Parcelware kost 150 euro, en het Magento systeem, tja dat is open source. Waar je dus feitelijk voor betaald is een design (let op! een template met je eigen logo, dus GEEN op maat gemaakte template), een persoonlijk consult van 2 uur en een deelname aan de workshop Magento shopmanagement.
Mijn ervaringen met Vivendo
Ik heb voor mijn webwinkel een aantal extensions gekocht van Vivendo. Te weten de Buckaroo extension en de Parcelware extension. In het begin was de service top. Ik had een vast contactpersoon welke mij echt goed en snel hielp. Helaas is hij vertrokken, en nu is het toch echt minder geworden. Mijn Buckaroo extension kan op een of andere manier geen vooruitbetalingen meer hanteren. Gelukkig heb ik de kennis om dit dan uiteindelijk weer zelf op te lossen, maar je verwacht gewoon dat iets werkt als je het koopt. De Parcelware extension daar heb ik nog niet veel problemen mee gehad.
Andere ervaringen met Vivendo
Misschien is de €1995,- nog niet eens zoveel geld als er topwerk wordt afgeleverd, maar via allerlei signalen hoor ik dat het vaker niet goed gaat als wel. Snel de factuur naar binnen schuiven en vervolgens projecten te laat en onder de maat opleveren. Ik heb het idee dat ze teveel aannemen en het wellicht wel helemaal niet aankunnen. Laatst nog iemand op Twitter waarvan ik wist dat hij een website opgeleverd zou krijgen door Vivendo schreef het volgende: “Vet balen.. nog geen nieuwe website….”. Ik vraag op mijn buurt: “How come? Volgens mij neemt Vivendo gewoon teveel aan en kunnen ze het niet aan. Of heb ik het mis?” Waarna het antwoord volgt: “Hmm weet het ook niet krijg ook geen respons.. morgen maar es weer bellen”.
Geen idee of hij al betaald heeft, maar dit moet toch gewoon niet kunnen? Ook op Twinkle zijn mensen niet echt heel enthousiast over het geleverde werk.
Ik wil geen gal spugen, maar vraag me gewoon af wat mijn lezers van Vivendo vinden en wat hun ervaringen zijn. Ik weet dat er aardig wat lezers zijn die zaken doen / hebben gedaan met deze club, en misschien schets ik hier wel een heel verkeerd beeld. Laat je horen.
107 comments…
Dennis 29 oktober, 2009, 12:11
Succes!
Mitch 29 oktober, 2009, 12:17
@ Dennis: Succes waarmee? Met het werven van klanten voor een Magento shop? haha
Kijk, het hoeft allemaal niet, ik zit in een luxepositie dat als niemand zich aanmeld bij mij voor een shop dat het ook prima is. Ik heb een aantal goed lopende winkels waar ik (meer dan) prima van kan rondkomen.
Maar als er op deze manier mensen zich bij me aanmelden voor een shop dan vind ik het prima om ze te helpen. Mijn eerste klant zal ik tevens op dit blog wat exposure geven ;-P
Thomas Verkerk 29 oktober, 2009, 12:35
Insiders weten denk ik wel dat er maar twee echt goede partijen in Nederland zijn met kwaliteit en ruime ervaring: Madia en Realvine.
Mitch 29 oktober, 2009, 16:58
@ Thomas: En sinds gisteren, nadat ik besloten heb ook dit soort klanten aan te nemen, is er nog een goede partij bij! 🙂
Guido D 29 oktober, 2009, 18:53
Ik heb zelf geen ervaring met vivendo, wel wat klanten aan ze te danken;)
Het grote probleem met de meeste so called magento experts die ineens als paddestoelen uit de grond schieten is dat installatie / theme customizen geen probleem is, maar zodra er problemen op doen het lastig wordt, er gezeik, vetraging e.t.c van komt.
Guido D 29 oktober, 2009, 18:55
@Thomas Realvine is volgens mij Vivendo…
Robbert 29 oktober, 2009, 20:37
Realvine was inderdaad Vivendo, de jongens van Realvine hebben echter eieren voor hun geld gekozen en zijn verder gegaan onder eigen naam!
Vivendo is dan wel de grootste, helaas gaat kwantiteit ten koste van kwaliteit (klaarblijkelijk)…
Jens Swelson 30 oktober, 2009, 05:51
Als ze slim zijn reageren ze hier zelf ook even met een goede verklaring…
Mitch 30 oktober, 2009, 07:58
Dat zal pas gebeuren als dit bericht over Vivendo in de top 10 komt in Google.
Robbert 30 oktober, 2009, 10:00
Zo lang duurt dat niet meer, plek 11 en still ranking, houd je telefoon maar in de gaten Mitch;)!
René 30 oktober, 2009, 20:32
Moet ik maar snel overstappen van Zen-Carts bouwen naar Magento shops bouwen en daarna solliciteren bij Mitch… 😀 want het werk wat ik tot nu toe heb gezien van Vivendo is niet wat je noemt wereldschokkend.
Andre 4 november, 2009, 09:40
De vele negatieve reacties over Vivendo, zowel op binnenlandse als buitenlandse blogs, beloven niet veel goeds. Modules die al maanden niet goed werken, webshops die te laat opgeleverd worden. De enige positieve reacties die je tegenkomt zijn de eigen persberichten.
Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat er iets fundamenteels mis is binnen die organisatie. Het personeels verloop bevestigd dit volgens mij ook. Google maar op Vivendo en vacature.
Waar rook is, is vuur… Ik kom geen negatieve reacties tegen over Realvine en Madia. Dat zegt eigenlijk ook wel voldoende.
René 4 november, 2009, 16:06
Het is je gelukt… deze blogpost staat nu op nummer 4 in google als je vivendo intikt… 🙂
Mitch 4 november, 2009, 16:21
Ik zag / merkte het inderdaad aan de bezoekers. Alhoewel het niet perse de bedoeling was, is het natuurlijk altijd leuk om te zien dat je blog langzaam een autoriteit wordt.
Aan de andere kant, ik heb gisterenochtend een support mail eruit gestuurd naar Vivendo, tot nu toe nog niks? Dus vind het ook terecht. ;-P
Heb nog steeds interesse in de Exact koppeling van Vivendo, maarja weet niet of dat nou wel zo’n goeie zet is om die aan te schaffen zonder support.
Babiche Tervoort 4 november, 2009, 17:27
Over klanten van Vivendo het volgende: Als er ontevreden klanten zijn dan kunnen die contact met ons opnemen om de klachten te bespreken. Wij zullen dan ons best doen om de oorzaak van de onvrede weg te nemen. Anonieme klachten op blogs zijn voor ons lastig op te lossen.
Het klopt op zich wel dat een aantal projecten zijn uitgelopen. Het succes van Magento is overweldigend; we hebben dan ook veel opdrachten in portefeuille gekregen en alle zeilen bij moeten zetten om onze projecten af te ronden. We lopen voorop in de markt voor Magento webshops, en dat betekent automatisch dat wij het wiel vaak moeten uitvinden. En het feit dat Magento nog zo’n relatief jong platform is leidt in projecten ook wel eens tot verrassingen. Voor onze klanten, voor ons, en voor Varien, de makers van Magento.
We hebben het op ons genomen om de ontbrekende extensies die nodig zijn voor de Nederlandse markt te ontwikkelen. Ook daarmee zijn we af en toe later op de markt gekomen dan we hadden beloofd en zijn er technische problemen geweest. Heel vervelend voor onze klanten en andere Magento ontwikkelaars die deze extensies bij ons afnamen. En geloof me, wij hebben alles op alles gezet om de problemen op te lossen.
Ik durf nu wel te zeggen dat we op schema liggen. We hebben onze capaciteit fors uitgebreid de laatste maanden, ontwikkelaars en consultants opgeleid en werken nu met 28 man (en vrouw) aan onze projecten en software ontwikkeling. Vivendo heeft inmiddels ruim 20 Magento webshops ontwikkeld en live gebracht. En we zijn er trots op dat dit geen gebruikelijke webshops zijn op basis van een standaard template, maar shops met een eigen design en maatwerk ontwikkeling.
Babiche Tervoort
Operationeel directeur
Mitch 4 november, 2009, 17:47
@ Rob / Babiche: Goed dat er gereageerd wordt van jullie kant, wat mij betreft krijg je daar ook alle kans voor.
Natuurlijk nemen jullie “de taak” op je om ontbrekende extensions te ontwikkelen, maar vergeet niet dat er flink aan verdient wordt. Het is niet zo dat je de extensions gratis aanbiedt. (wat in mijn ogen ook totaal logisch is hoor)
Rest mij nog een aantal vragen:
1) “Waarom zoveel aannemen als je weet dat je het niet waar kunt maken?”
2) “Hoelang duurt het normaliter voordat er gereageerd wordt op een service vraag. De buckaroo extension werkt niet naar behoren. Betalen is toch 1 van de belangrijkste dingen op een e-commerce shop ;-)”
Sander 4 november, 2009, 19:18
@ Vivendo
3) Waarom zijn jullie niet in staat om een fatsoenlijke Buckaroo module te bouwen? Iedereen heeft dezelfde ‘problemen’, maar uitgerekend de self-called ‘marktleider’ in Nederland is met alle kennis, wijsheid en 30 man personeel niet in staat om een werkende module te bouwen?
Heeft het met prioriteiten te maken? Heeft het met geld te maken?
Mitch 4 november, 2009, 21:14
Top nieuws Rob, kan niet anders zeggen. Ben zeer benieuwd morgen.
Het maakt namelijk niet uit welke betaalwijze ik gebruik, je wordt automatisch geredirect naar het iDEAL scherm van Buckaroo.
Ik dacht dat ik het gefixt had, maar het mocht toch niet baten. Ik hoopte dus even snel op de support van jullie team, maar die bleef tot nu toe uit.
Mitch 4 november, 2009, 22:38
Oke, oke goede voornemens hebben we allemaal, ik wacht het even af op morgen, maar ga ervan uit dat het goedkomt. Het lijkt me geen slecht idee om “outsiders” wat meer “inside informatie” te geven. Wel leuk dat dat mede door dit blog nu gaat gebeuren, echter ik had dit al eerder gedaan als ik jullie was, want..
of jullie hebben als Vivendo het hoofd in het zand gestoken, of jullie hebben gewoon geen idee wat er gebeurd op internet, maar er wordt inderdaad niet al te best gepraat over Vivendo.. Zodra dit gebeurd moet je dat natuurlijk direct tackelen, anders loopt het uit de hand en recht praten kost zoveel energie.
Alle succes verder!
Sander 5 november, 2009, 09:21
Ik vind het tamelijk stuitend om te zien dat de schuld voor het niet functioneren van modules nu bij de partners neergelegd wordt. Buckaroo is dus schijnbaar zelf de schuldige partij. Hierdoor wordt toch verantwoordelijkheid ontlopen.
Wij draaien naast Magento ook osCommerce, eveneens via Buckaroo. Deze shop heeft in de afgelopen maanden zonder problemen gefunctioneerd, terwijl we in Magento nog steeds geen fatsoenlijke betaling kunnen laten verrichten.
Ik ben hier niet om Vivendo te bashen. Wel heb ik terechte kritiek op de kwaliteit van modules, de matige ondersteuning na aankoop en de slechte communicatie in het algemeen. Dat dit probleem breder leeft is voor de gemiddelde Magento gebruiker al lang geen verrassing meer.
We zullen wel zien wat de toekomst brengt.
@ Mitch: het reclamegehalte is behoorlijk hoog.
Mitch 5 november, 2009, 10:28
@ Sander: Als je bedrijf en zelfs je persoon in een kwaad daglicht wordt gezet is dat heel vervelend. Ik geef gewoon de gelegenheid om hierop te reageren. Dit hebben ze bij deze gedaan. Daar is een blog ook voor.
Ik neem aan dat mensen wel door die reacties heen kunnen prikken over hoe geweldig en nobel ze wel niet zijn bij Vivendo.
Mijn 2 vragen zijn niet beantwoord, maar ga hier verder niet om lopen zeuren. Het is allemaal best zo.
Er worden naast Vivendo diverse bedrijven genoemd zoals Madia, Realvine en natuurlijk mijn bedrijf orangeboys. Ik laat mensen verder zelf beslissen waar ze hun shop laten bouwen en waar ze een goed gevoel bij krijgen.
Ik denk dat Vivendo gewaarschuwd is, en als ze het weer verklooien dan zal deze post steeds verder gevuld worden met reacties van ontevreden klanten vrees ik.
Jeroen 5 november, 2009, 22:43
Nou, dat scheelt weer. Zo te zien kunnen we één partij van onze lijst halen.
lammert 10 november, 2009, 11:33
Hey Mitch,
Hierbij ook nog even mijn reactie.
Wij zijn begin dit jaar in zee gegaan met een bedrijf genaamd pluss1 die voor ons een website zou bouwen in c.m.s.voor onze website
Welk systeem dat zou worden boeide ons niet zo we hadden alleen een eisenpakket en die konden ze waarmaken dus prima.
Helaas werden er niet of nauwelijks dingen opgeleverd behalve mooie wireframes en weer een vette rekening zodat wij na veel aandringen Pluss1 op het matje kregen en die met natte ogen kwamen vertellen dat ze zich terugtrokken uit het project en ons rechtstreeks aan de bouwende partij koppelden..
Dit was begin juli
Nou lekker dan, zwaar flippen zeg maar en met lood in de schoenen na Vivendo toe,
die de bouwende partij bleek te zijn en die het bouwde in Magento
Nog nooit van magento gehoord maar me als een razende in gaan verdiepen natuurlijk.
Vivendo had een prima site gemaakt volgens de specificaties van pluss1 maar wij konden er helemaal niets mee.
Toen wij toelichting gaven waarom en wat wij nodig hadden en ook om gevraagd hadden.
Begrepen ook zij dat we hier niets mee konden.
Wij in zak en as natuurlijk want niet alleen ruim 5k pleite maar ook nog eens geen werkende website plus stilstand van nu bijna een jaar!!
Vivendo heeft ons toen belooft om ons toch te helpen aan een werkende website en met concessies van onze kant zou dit ook gaan lukken.!
Super natuurlijk dus wat ons betreft niets dan lof over Vivendo!
Alleen hebben ze het erg druk daar helaas.
Omdat ons project ook veel goodwill is van Vivendo’s kant,
duurt het allemaal lang en hebben we diverse malen de “live” gang moeten uitstellen.
Maar ik heb er nog alle vertrouwen in.
Hopelijk hebben wij binnenkort een super website gemaakt door Vivendo en ik hou je zeker op de hoogte.
Pieter 10 november, 2009, 15:26
Hallo Mensen,
Ook even een lekker positief bericht over Vivendo.
Slubanshop.com draaide op een gratis systeempje. Na een aanvraag van onze kant was Vivendo bereidt om een leuke site als Vigento project neer te zetten (met buckaroo, met parcelware).
Is erg leuk geworden en… van start tot live was 6 weken, met ca. 3 x een wijzig cq. feedback moment.
Wij zijn erg tevreden met de site, en we zullen zeker verder gaan met Magento en Vivendo.
(www.slubanshop.com)
Martijn 10 november, 2009, 16:29
het lijkt erop dat allerlei klanten van vivendo in allerijl zijn opgetrommeld om positieve feedback te geven. Erg slimme zet.
Mitch 10 november, 2009, 16:44
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik de reactie van Pieter las. Maar ik dacht, 1 zo’n reactie kan wel. Mochten het er inderdaad ineens meerdere worden dan zet ik er mijn vraagtekens bij.
Het verhaal van Lammert ken ik, dus die is sowieso valide 😉
Mijn Buckaroo module werkt nog steeds niet naar behoren maar er wordt naar gekeken.. nog even afwachten dus.
René 10 november, 2009, 17:12
Weet niet of dit vanaf Vivendo komt… let wel deze blog staat bijna boven Vivendo zelf in google… 😛
Sander 10 november, 2009, 17:47
Als ik me niet vergis is Slubanshop zelfs helemaal gesponsord door Vivendo. Verder geen commentaar.
Erik Serré 10 november, 2009, 19:09
Ik kan alleen reageren vanuit eigen kracht. Met eigen kracht bedoel ik ook de samenwerking die wij o.a. met Vivendo onderhouden.
Beiden bedrijven zijn hard gegroeid mede omdat we de mentaliteit hebben om te luisteren wat er onder onze klanten leeft en daar onze produkten op af te stemmen.
Prima als iedereen daar een mening over heeft maar focus ligt dus op de bestaande relatie waarmee we nauwe banden onderhouden en deze groeit gestaag.
Als er verbeterpunten zijn die een relatie hebben met de koppeling Vivendo – Buckaroo dan weten wij dat als één van de eersten en ondernemen we daar ook actie op.
Onze gezamenlijke klanten weten waarover ik spreek. Als er onder u klanten zijn die ik niet zou kennen dan wil u vragen om u kenbaar te maken bij mij. Als u geen klant bent van Buckaroo en u maar u heeft een mening over de Vivendo-Buckaroo koppeling dan wil ik u uitnodigen op één van onze klantsessies die wij regelmatig organiseren.
U kunt zich aanmelden op buckaroo.nl voor een kennismakingsworkshop.
Guido D 10 november, 2009, 22:17
Ik laat even buitenwegen of die reactie echt is en of die shop gesponsord is.
Maar nu snap ik ook wel waarom ze zulke shops niet op hun site hebben staan, simpelweg dit : http://cms.template-help.com/magento_23542/ thema aangepast;)
Als je dan met 30 man personeel zit kan je toch ook wel zelf een thema maken lijkt me zo ?
Begin me ook af te vragen of je met het “vigento” pakket je mag kiezen uit templates van template-monster.com
Had een jaar geleden veel verwacht van vivendo, maar vooral na het plugin verhaal begin ik toch te aan ze te twijfelen
Pieter 11 november, 2009, 12:36
De reacties lezend, zie ik dat mijn positieve feedback met kritische blik wordt gadegeslagen. Dat is op zich goed, maar daarom wat opening van zaken:
Slubanshop.com is alleen qua designwerk gesponsord door Vivendo. Invulling van de site en bijhouden daarvan wordt volledig door de Stichting Sluban gedaan. Daarnaast krijgen we hosting tegen een gereduceerd tarief.
De site kost dus gewoon iedere maand geld, alleen met de opzet ervan heeft Vivendo gesponsord. Wat overigens zeer gewaardeerd is.
Het feit dat het een omgebouwd template is, doet daar niets aan af. Het blijven design-uren met een resultaat, die ik als leek nooit voor elkaar krijg.
Wat overigens navraag kan lijden: Ik ben niet ‘opgetrommeld’ door Vivendo. Ik kwam dit blog tegen, en heb gereageerd.
Daniel 13 november, 2009, 17:22
uuh, iemand wel eens gehoord van de uitdrukking, waar rook is, is vuur…
genoeg alternatieven voor integratie van magento, ook steeds meer voor modules …vivendo is echt geen must om magento een succes te maken …
waarom zijn jullie zo weg van buckaroo? ook hiervoor zijn genoeg alternatieven lijkt mij zo …
René 13 november, 2009, 22:57
“De meeste blogs zijn overigens opgezet door andere Magento bouwers of regelrechte concurrenten van Vivendo… ”
zijn er meerdere blogs waar Vivendo er niet al te best van af komt dan?
Dit even ter zijde… als je deze blog iets beter gelezen had dan had je begrepen dat Mitch zijn Magento service heeft opgezet uit onvrede die ontstaan is door fouten aan de kant van Vivendo.
Sterker nog had je deze blog van voren af aan gelezen had je zelf kunnen zien dat Mitch heel positief staat/stond tegenover Vivendo en Vivendo’s extensions.
Peter Verschuren 14 november, 2009, 18:54
Als ik naar Magento zoek op het web kom ik overal XIB BV tegen.
Ik heb contact met ze gezocht en ga er binnenkort praten over mijn nieuw te ontwikkelen webshop.
Ik denk dat ik Madia ook ga contacten Vivendo lijkt me inderdaad nu niet echt een goede keuze.
Hans 17 november, 2009, 14:42
Ik denk niet dat je keuze voor een club moet afhangen van een paar reacties op een weblog. Dat zijn toch persoonlijke meningen en hoewel daar niks mis mee is kan dit voor iedereen verschillen. Ik heb zelf nog niet echt ervaring met Magento, maar ik denk dat als jij een kleine €2.000 voor een website neer wil leggen je ook niet te veel moet verwachten. Het is een goede oplossing, maar als je een uniek design wil (boven standaard templates) ga je daar zwaar overheen.
Ik vind het in ieder geval een hele interessante discussie en vind het mooi te zien dat de directeur zich hierin bemoeit.
michelle 19 november, 2009, 13:24
Pfff, hou op zeg Buckaroo…
Als ik die naam lees dan weet ik al genoeg. Zeer slechte ervaringen mee. Ja ze zijn goedkoop, maar dat merk je ook. Altijd laat met uitbetalingen (soms 2 weken later dan afgesproken) en veel storingen.
Nooit meer! Dan betaal ik liever meer geld voor een betrouwbare partner waar ik niet elke dag aan de telefoon hoef te hangen voor problemen.
niels 24 november, 2009, 17:10
iemand al eens de algemene voorwaarden van Vivendo gelezen ? Met name de stukken over gebruiksrecht en dus niet eigendom zijn toch wel de moeite waard om te lezen!
25. Alle rechten van intellectuele en industriële eigendom op de krachtens de overeenkomst ontwikkelde of ter beschikking gestelde programmatuur, Websites, databestanden, apparatuur of andere materialen zoals analyses, ontwerpen, documentatie, rapporten, offertes, evenals voorbereidend materiaal daarvan, berusten uitsluitend bij Vivendo, haar licentiegevers of haar toeleveranciers. Opdrachtgever verkrijgt uitsluitend de gebruiksrechten die bij deze voorwaarden en de wet uitdrukkelijk worden toegekend. Ieder ander of verdergaand recht van Opdrachtgever tot verveelvoudiging van programmatuur, Websites, databestanden of andere materialen is uitgesloten. Een aan Opdrachtgever toekomend recht tot gebruik is niet-exclusief.
Mark 26 november, 2009, 21:13
Niels, dit zijn geen vreemde bepalingen volgens mij. Als je dit punt nu in z’n eentje hier publiceert lijkt inderdaad het een absurde clausule. Maar is het niet een beetje standaard bij software ontwikkeling?
Ter voorbeeld citeer ik twee punten uit de AV van branchevereniging ICT~Office, welke door het merendeel van de bedrijven in de ICT-branche gehanteerd worden:
6.2 [..] Slechts indien en voor zover schriftelijk is overeengekomen, zal de broncode van de programmatuur en de bij de ontwikkeling van de programmatuur gemaakte technische documentatie aan cliënt ter beschikking worden gesteld [..]
6.5 Onverminderd het bepaalde in de module Algemeen, is het recht tot gebruik van de programmatuur steeds niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet-sublicentieerbaar.
Of zit ik er helemaal naast, en hebben de bewoordingen in de AV die je citeert echt een totaal andere betekenis?
Sander 29 november, 2009, 12:48
@ ExIT: hoelang hebben jullie moeten wachten op de lancering van je webshop? Staat hij al online?
@ Lammert: is je webshop intussen online?
Mitch 30 november, 2009, 09:37
@ Sander: Volgens mij nog steeds niet, zijn site is 123ontbijt.nl en daar is nog niet veel aan veranderd sinds de laatste keer dat ik keek.
Lammert 30 november, 2009, 13:00
Beste Sander en Mitch,
Website is helaas nog niet online maar zal deze week opgeleverd worden zoals ik begrepen heb.
🙁
Duurt allemaal idd wel erg lang en baal er stevig van
maar aangezien het backend nogal een uitdaging was gun ik ze deze week nog..
Keep you posted
Sander 4 december, 2009, 14:40
De week is bijna voorbij…?
Mitch 4 december, 2009, 15:39
Gisteren 3 December op twitter:
Lekker dan.. bijna 1 jaar verprutst en nog geen werkende site #@$#%$%
Sander 4 december, 2009, 16:43
Ik hoorde gisteren dat hij niet de enige is die nog wacht op oplevering door Vivendo. Het gaat lekker daar.
Guido D 5 december, 2009, 14:38
Leren van hun fouten zit er ook niet in bij die jongens.. van de week easy quote module gekocht, werkt niet aangezien het maatwerk voor een klant was.
Ticket aangemaakt maar helemaal geen reactie gehad. En aan telefonische support doen ze ook niet.
Vindt het toch frappant voor een bedrijf met 30 man
Stefan 9 december, 2009, 11:52
Wij hebben na de zomer van 2008 gesprekken gehad met Falco v/d Maden van Madia en met Vivendo en uiteindelijk toch gekozen voor Madia vanwege de prijs, persoonlijke aanpak en kort lijnen. Ik ben erg dankbaar als ik alle commotie lees over Vivendo en mijn eigen ervaringen er nu naast leg. Wij gebruiken zelf ook een aantal Vivendo extenties waaronder de Nic.Oud logistieke koppeling maar daar heb ik helaas ook al vele uren zelf in gestoken (via Madia) omdat deze niet goed (genoeg) werkt, ook omdat extensie deze voor een andere webshop op maat was gemaakt. (Dit geld trouwens ook voor de webservices.nl koppeling) Mijn advies aan Vivendo is: Kom voortaan je afspraken na, doe meer als je belooft en zorg voor heel veel tevreden klanten. (zie bijv. Webshopextensions.nl, waar is toch de Accountview koppeling die zo prominent gepromoot word??) Ik begrijp nu heel goed waarom Mitch deze weg kiest ik vind het heel logisch, het is een gevolg van de strategie die Vivendo zelf kiest.
Dick 9 december, 2009, 21:45
Wij zijn ons momenteel nog aan het orienteren. Er zijn diverse aanbieders van e-commerce oplossing, maar zeker in het hogere segment (>20k) zijn er weinig partijen die echt vertrouwen uitstralen.
Bij het selecteren van een e-commerce partner is het onderbuikgevoel voor ons belangrijker dan de prijs. Het gaat om onze enige inkomstenbron en elk moment dat de webshop niet naar behoren functioneert kost het ons veel geld. Zeker in ons segment zijn klanten niet zo trouw: product niet in huis, webshop offline of service slecht? Weg is de klant.
In het afgelopen jaar hebben we met diverse partijen oriënterende gesprekken gevoerd. Mijn collega heeft o.a. met Vivendo en Realvine gesproken, ik met Madia en Mindstretch. Alle andere partijen vielen af wegens capaciteitsproblemen of gebrek aan kennis.
Ik sluit me aan bij Stefan: onze ervaring met Madia is eveneens positief. In het gesprek met Falco werd een beeld geschetst van een betrokken, technisch goed onderlegde onderneming. Navraag bij klanten bleek dat dit ook het geval was. Precies hetzelfde ervoeren we bij Mindstretch – de benjamin van het stel, maar we schatten ze in op het niveau van Madia. Gijsbert is strategisch goed onderlegd en denkt verder dan de gemiddelde consultant die we tot nu toe zijn tegengekomen.
Realvine heeft ook een goede indruk op ons gemaakt. Aldo is de e-commerce man en heeft een visie op e-commerce die hij graag uitdraagt. Hij kan dit goed en voor sommige organisaties kan deze visie een welkome aanvulling zijn.
Bij Vivendo hebben we gemengde gevoelens. Het was gewoon een heel gelikt verhaal. De meerwaarde werd niet helemaal duidelijk.
Mitch 9 december, 2009, 23:03
Goed verhaal Dick: Ik ben het met je eens dat er misschien voor de echt grote projecten maar een aantal partijen zijn. Denk dat je ze allemaal genoemd heb maar soms snap ik niet dat je perse een grote partij nodig hebt.
Als ik kijk wat sommige partijen neer zetten voor een enorm bedrag… Het zijn vaak de koppelingen met de verschillende systemen die het duur maken. Frontend is meestal niks bijzonders en ik zie zelden dingen waar ik echt van denk, WOW, dat is echt vernieuwend, of dat zou ik zelf nooit gekund hebben.
Stefan 9 december, 2009, 23:22
@Mitch: Dat klopt wel Mitch maar uit mijn ervaring met freelancers en partners leer ik dat je soms net even wat meer support nodig hebt dan een eenling je kan bieden. In het stukje over het hangmat verhaal ga je lekker op vakantie, veel kleinere partijen zijn dan minder/slecht bereikbaar. Of als jij opeens ziek word dan hebben straks in 1 keer een x aantal klanten een probleem. Klein is fijn gaat niet altijd op ik weet er alles van wij hebben zelf ook 2 relatief kleine bedrijven waarbij we veel ZZPers inhuren maar daar komt ook weer aansturen bij en dat heb je weer niet met een groter bedrijf. Uiteindelijk denk ik dat je datgene moet doen waar je aan verdient en dat houd voor mij in: geen techniek, logistiek, geen klantenservice maar o.a. alleen inkoop, marketing en sales.
Ik ben het zeker eens dat de grotere E-commerce bedrijven nauwelijks spannende dingen opleveren! (www.toysxl.nl komt bijv. net van de band van Eperium, wat vind je ervan??)
Trouwens onze shop, Trouwartikelen.nl is in mei 2009 online gegaan met Magento maar wij hebben ook nog heel veel te optimaliseren!
Mitch 10 december, 2009, 08:33
@Stefan: True, ik probeer ook niet te zeggen dat ik die grote partijen zou willen voorzien van een webwinkel 😉 aub niet. Ik doe de kleintjes wel, deze lever ik op als de klant tevreden is, na oplevering geef ik nog 30 dagen support en daarna is het project afgesloten. Natuurlijk zal ik na die periode ook nog wel gewoon support geven, ik help zelfs complete vreemden die een vraag stellen via dit blog. Maar als ik er niet ben idd, dan ben ik er niet. En als ik geen tijd heb dan ook niet.
Het voordeel van Magento is natuurlijk wel dat er nog meer bedrijven zijn die het probleem voor je op kunnen lossen.
Verder ben ik laatst wel gevraagd door een redelijk grote club om de frontend van een aantal (grote) websites te doen, en te begeleiden voor maximale conversie. Want hoewel er bij Magento een hoop dingen op een goede plek staan, is er nog zat ruimte voor verbetering. Dat lijkt me dan wel weer een uitdaging en zou ik graag verzorgen.
ToysXL, hmmm ik gruwel al bij het zien van de url’s maar dat is intershop he. Verder vind ik het winkelmandje rommelig maar dit is denk ik wel de look & feel waar ze voor willen en denk ik ook moeten gaan. Ik vind Bart Smit beter, maar die mikken op een andere doelgroep (gamers) terwijl ToysXL echt voor de peuters / kleuters gaat heb ik het idee.
Boze klant 15 december, 2009, 12:49
@ EXiT: herkenbaar?
Wij zijn zeer recentelijk benaderd door Vivendo. Ons project loopt al enige maanden achter en er staan nog heel veel restpunten open. Om die reden heb ik de facturen voor hosting en oplevering ook niet betaald.
Men dreigt nu met incassobureau’s en in gebreke stellen. Het vertrouwen was al tot het minimum gedaald, maar ik ga hier dus never nooit meer mee samenwerken.
Vincent 6 januari, 2010, 09:16
Wat een gedoe met deze partij zeg. Waarom stellen ze zich zo groot op terwijl ze al het werk niet eens aankunnen?
Ik zie dat ze ook op de webwinkel vakdagen staan?
Wachtende klant 6 januari, 2010, 10:14
Ook ons project loopt al enkele maanden achter. Jammer eigenlijk ! Want dit hoeft niet zo te zijn. Er wordt een hoop beloofd, maar een site afwerken is er niet bij…. en zo gaan de weken voorbij 🙁
Bram 6 januari, 2010, 12:24
Iemand de parcelware module al goed aan de praat gekregen of een update gekregen van Vivendo?
Sander 6 januari, 2010, 13:40
Nee, mijn collega heeft hem nooit werkend kunnen krijgen. Sinds een maand gebruiken wij de versie van Mindstretch. Deze werkt wel perfect en het bedrijf biedt service met een gouden randje. Zoals het ook hoort.
Ze komen met een nieuwe update binnenkort. Kijk maar op http://www.mindstretch.nl/2010/01/02/magento-tnt-parcelware-rembours-aansprakelijk/
Bram 11 januari, 2010, 13:39
Ik heb de module zaterdag geinstalleerd… en de service is inderdaad top!!
Loes-Mes Etoiles 13 januari, 2010, 19:20
Onze site is inmiddels in de lucht. Planning was eind oktober, maar is uiteindelijk begin januari geworden. Ik heb ook ervaring met andere bedrijven en kan je mededelen dat het daar niet anders is. Webshops bouwen loopt nu eenmaal uit. Wij zijn erg tevreden over Vivendo. Aardige mensen en goede support. Met dank aan Catje !!
Jan-Paul 15 januari, 2010, 12:38
Zojuist is officieel mede gedeeld dat Vivendo surseance van betaling heeft aangevraagd.
Raymond 15 januari, 2010, 20:00
Niet heel sterk om nu een blog de schuld te geven van deze situatie. In november was het bedrijf nog financieel gezond…
Ronald 15 januari, 2010, 21:28
RV – Ik begrijp je reactie niet. Taalkundig klopt het persbericht. “Enkele maanden geleden zijn concurrenten blogs over Vivendo gestart”. Jammer dat dit de enoge reactie is na het persbericht.
Ik zou het op prijs stellen indien de blog gebruikers naar een glas halfvol kunnen kijken in plaats van een glas halfleeg. Op de een of andere manier hebben een aantal individuen besloten alles negatief op te vatten.
eCommerce projecten lopen vaak uit – zeker indien aan aanvullende eisen/wensen tegemoet gekomen moet worden.
Bij Vivendo werken professionals, die niet alleen alles voor hun klanten over hebben, maar ook innovatief bezig waren in hun vakgebied. Met name door ecommerce oplossingen nog krachtiger te maken door connectors en extensions. Ook heb ik een aantal klanten gesproken die uitermate positief waren over Vivendo. Het stelt mij zeer teleur te zien dat een aantal individuen niet de moeite nam (taalkundig klopt dit: een aantal is enkelvoud) hun frustraties off-line te uiten, maar kennelijk veel genot beleefden alles in het openbaar te maken via deze blog.
Ik geloof in Vivendo en wens het team veel sterkte toe. Ik vind het erg jammer.
Mitch 15 januari, 2010, 23:04
@ Ronald, ik heb het bericht van RV verwijderd, vond hem zelf ook wat raar. Maar aangezien hij hier meer reacties plaatst geeft de backend automatisch door dat de reactie valide is en komt deze direct op het blog.
Verder heb ik hier alle ruimte gegeven om ieder zijn zegje te laten doen, positief of negatief, en heb ik (bijna) alle reacties laten staan. Na 75 reacties mag ieder zijn conclusie trekken.
RV 15 januari, 2010, 23:07
Sorry, vond het achteraf ook een stomme reactie. Kon hem alleen nergens meer verwijderen.
Mijn excuses.
Loes-Mes Etoiles 16 januari, 2010, 08:58
@Ronald, ik sluit me volledig bij je aan.
Ook ik geloof in Vivendo en hoop dat ze snel een doorstart maken.
Van der Klis 18 januari, 2010, 13:32
In de natuur voelen roofvogels en -dieren intuïtief aan wanneer ergens een dier verzwakt en dreigt uit te vallen. Zodra het dier omvalt, duiken ze als aasgieren op hun prooi. Het is eten of gegeten worden.
Ondanks onze beschaving zijn wij als mensen niet veel anders. Dat blijkt maar weer eens uit dit merkwaardige blog. Wiens belang dient dit?
Bedenk dat achter dit verhaal MENSEN zitten die zich voor de volle honderdvijftig procent hebben ingezet voor dit jonge bedrijf, maar nu wellicht hun baan dreigen te verliezen en een onzekere toekomst tegemoet gaan. Wat meer compassie en terughoudendheid is hier op zijn plaats.
Mitch 18 januari, 2010, 13:53
@ Van der Klis: Merkwaardig blog? Er zit 1 persoon achter dit blog, Mitchel van Duuren. Ik ben een cowboy, een internet webwinkel verslaafde, iemand met passie voor wat hij doet. In mei 2008 heb ik besloten dit blog op te starten en mijn ervaringen in deze webwinkel jungle te delen. Met succes blijkbaar, het blog wordt veel gelezen.
Ik heb bij dit bericht over Vivendo geen enkel belang, ik heb alleen in het verleden voor een paar honderd euro extensions gekocht van Vivendo die niet werken, en ben zo vrij geweest hier iets over te schrijven en te vragen naar andere meningen over dit bedrijf, that’s it.
Henk 18 januari, 2010, 21:19
Mitch, beetje schijnheilig daar je al lang niet meer objectief bent. Je bent zelf ook magento shops aan het aanbieden en daarmee heb je belang bij een neergang van een concurrent, en dus ook bij een slechts/negatieve blog over Vivendo.
Raymond 18 januari, 2010, 21:21
Ze hadden ook deze kans kunnen aangrijpen om er een positieve wending aan te geven. Marketing heet zoiets. Had Mitch uitgenodigd op kantoor bij Vivendo om te laten zien hoe het eraan toe gaat, had de problemen met zijn extensie opgelost, had hier wat meer gepost om de mensen gerust te stellen, etc. etc.
Dit had nog prima in het voordeel van Vivendo kunnen werken, maar die kans hebben ze dus niet/ verkeerd benut.
Mitch 18 januari, 2010, 21:34
@ Henk: Mijn business is niet het bouwen van webwinkels. Ik neem bijna niks aan. Voordat ik dit bericht over Vivendo geplaatst heb kreeg ik elke week wel een aanvraag om een webwinkel te bouwen, nu is dit nog steeds zo.
Wat is het probleem? Ik denk erover om het stuk tekst eruit te slopen dat ik zelf ook webwinkels maak, want 1) ik doe het bijna niet 2) het zou kunnen dat mensen gaan twijfelen aan mijn eerlijkheid en dat zou ik jammer vinden.
Van der Klis 19 januari, 2010, 16:06
Ondanks dat ik vind dat Raymond hier een punt heeft, kan ik mij toch niet aan de indruk onttrekken dat hier een schandpaal is opgetrokken, ook al is het misschien niet met opzet. Kritisch lezend vraag ik mij nu ook af wat jouw probleem met Vivendo nu feitelijk is/was. In je laatste bijdrage schrijf je dat je extensions had gekocht die niet werken (let wel: meervoud en in de tegenwoordige tijd) terwijl je onder de kop ‘Mijn ervaringen met’ schrijft: Mijn Buckaroo extension kan op een of andere manier geen vooruitbetalingen meer hanteren. Gelukkig heb ik de kennis om dit dan uiteindelijk weer zelf op te lossen, maar je verwacht gewoon dat iets werkt als je het koopt’. Enkelvoud en op dit moment geen problemen meer, zou je denken.
En dan deze zin: ‘De Parcelware extension daar heb ik nog niet veel problemen mee gehad’. Heb je daar nu wel of niet problemen mee gehad Mitch? Nogal tendentieus als je het mij vraagt. Vervolgens ga je negatieve quotes aanhalen uit andere blogs. Kennelijk had je meer gewicht in de schaal nodig, maar daarmee begint het wel te rieken. Verder loop je het risico dat als je een blog opzet dat er ook positieve reacties binnenkomen. Heel merkwaardig dat hier dan op een wat smalende manier vraagtekens bij gezet worden. Objectieve nieuwsgaring vereist hoor en wederhoor. Waarom schrijven dat je webwinkels maakt terwijl je dat bijna niet doet? Je bent je anders aardig aan het profileren via dit blog. Als het om helder communiceren gaat, dan hebben meerdere mensen in dit verband nog het een en ander te leren. Cowboy zijn oké, maar je moet geen premiejager (willen) worden.
René 19 januari, 2010, 17:43
@Van der Klis
Even ten gunste van Mitch.
– OrangeBoys begon pas na vele negatieve reacties op Vivendo met het aanbieden van Magentoshops.
– Mitch stelt duidelijk dat hij maar een beperkt aantal shops bouwt per maand dus in het geheel geen concurrent van Vivendo.
– De vraagtekens bij de positieve reacties werden terecht geplaatst door bezoekers aan dit blog. Wel erg toevallig dat er na een reactie van Vivendo plotseling een paar positieve feed backs komen vlak na elkaar door mensen die nog niet eerder gereageerd hadden op dit blog.
Verder vind ik het persoonlijk wel heel erg makkelijk om de schuld van het aankomend faillissement van Vivendo te leggen bij externe partijen. Had Vivendo goede extensies geleverd, had Vivendo de shops voor de klanten op tijd afgeleverd dan was er ook geen negatieve blogpost over Vivendo geweest.
Ook had Vivendo hier beter op kunnen reageren, net als Raymond zegt.
Eigenlijk geeft de directeur het zelf al aan in zijn post hier waar het mis gegaan is.
Ze hebben gegokt en verloren. De gok was dat ze snel genoeg de mensen konden vinden om alle opdrachten op tijd af te krijgen en dat is niet gelukt.
Mitch 19 januari, 2010, 18:17
Ik heb gekocht: Buckaroo a 150 euro die niet werkt naar behoren.
Ik heb Exact online a 300 euro die niet werkt, en als laatste heb ik die Parcelware extension (150 euro). Ik dacht dat die werkte maar ik heb al mijn zendingen uitbesteed. Toen ik later vroeg aan ewarehousing of dat het goed ging met Parcelware bleek dit niet zo te zijn. Als er meerdere items waren besteld in 1 order, maakte hij meerdere regels aan. Totaal 600 euro aan modules die niet voor mij hebben gewerkt. Helaas…
Verder vroeg ik mij gewoon af wat mijn lezers van Vivendo vonden. That’s it.
Orangeboys bestaat al jaren, met doel om misschien een e-commerce company te worden. Maar tevens weet ik ook al jaren dat dit nooit mijn core business gaat worden. Ik hou ervan om dingen op te bouwen. Omzet van shops te verhogen. In te stappen en te investeren in ideeën van mensen.
Maar wat ik doe.. Ik gooi heel dat stuk over dat ik zelf webshops bouw er wel uit. Ik neem toch niks aan op het moment 😉
En ben er eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee.
Stefan 19 januari, 2010, 20:25
@Mitch Laat je niet gek maken Mitch! Er was geen ruimte om ervaringen over Vivendo kwijt te kunnen en jij hebt die gemaakt en daar was veel behoefte aan. Ik ben het helemaal eens met Rene en Raymond. Laten we niet vergeten dat Vivendo dit verhaal had kunnen voorkomen door zich aan hun eigen (te) grote beloften te houden en belofte maakt schuld. Dit is een typish voorbeeld van Social Media 2.0! En Mitch om eerlijk te zijn zou ik je eigen Magento activiteiten nu scheiden van dit blog om overduidelijke (schijn van) belangenverstrengeling te voorkomen.
Maar het is jouw blog en jij hebt het recht om daarmee te doen wat je wilt.
Er zijn inderdaad mensen hun baan kwijt en dat is heel vervelend maar daar is maar 1 persoon voor verantwoordelijk en ik verwacht dat een goede CEO in crisistijd alle verantwoordelijkheid naar zichzelf toe trekt en in goede tijden zijn personeel prijst voor hun inzet!
Bongoman 21 januari, 2010, 08:27
Zo, heb met smart gelezen wat de kracht van een blog kan zijn! Als je je zaakjes niet op orde hebt wordt er wel over je gepraat op het internet. Als je net als Vivendo in de webbusiness zit (zat) had je dat horen te weten. Kennelijk waren het toch geen experts.
Nu Mitch nog de eigenaar van deze blog. Ik geloof dat je eerlijk bent. Wel moet je gaan nadenken wat je met de nu “verworven” macht gaat doen. Want je zegt dat je blog een autoriteit wil worden. Macht is relatief zo als je weet. Ben je zo weer kwijt.
Nu Vivendo weg is mag je laten zien dat jij het zelf beter kan met Orangeboys. Waarom zoek ik bij jullie een magentoshop kopen? Wat doe je beter dan Vivendo? Leer van hun fouten en doe het beter zou ik zeggen.
Wat ik overigens niet snap: waarom heb je een webshopblog als je zelf geen webshops aanbiedt? Waar gaat deze blog eigenlijk over? Gaat het om meningen over andere webshopbouwers of gaat het inhoudelijk ergens anders over?Pak die kans!
Mitch 21 januari, 2010, 09:18
Wat mensen vergeten denk ik is dat ik een jaar geleden ook positief over Vivendo heb geschreven. Toen het allemaal nog wel aardig liep daar met een goed contactpersoon.
Ik zie dit blog en deze post in het bijzonder niet als macht verwerven. Ik ga het niet beter doen met orangeboys, sterker nog, ik neem geen shops meer aan. Te druk met eigen projecten.
Wat je denk ik vergeet @Bongoman is dat niet alle blogs die je leest op internet zakelijk zijn en als doel hebben geld te verdienen. Ik schrijf over e-commerce omdat het mij dermate boeit en ik denk dat ik mensen kan entertainen op dit gebied met mijn blog. Het stijgende aantal reacties / bezoekers etc. is voor mij een drijfveer om hiermee door te gaan.
Het is niet altijd money, money maar ook fun!
Bram van der Linden 21 januari, 2010, 11:34
Ongelooflijk dat sommige lezers van dit blog nog steeds niet begrijpen dat dit uit passie voor e-commerce geschreven wordt. Toevallig staan hier 2 posts over Vivendo op dit blog, tevens zijn er vele positieve posts over andere leveranciers van Mitch.
Zoals uit het aantal aangenomen projecten van Mitch blijkt, heeft hij hier weinig tijd voor en vormt dit dus weinig tot geen concurrentie voor Vivendo of andere Magento partners.
wijnand 21 januari, 2010, 15:57
Nou, dan wil ik daar ook nog wel e.e.a. aan toevoegen.
Vivendo extenties werken gewoon niet als je ze koopt , zo simpel is het.
Ik heb de quotes extentie gekocht maar deze is gewoon niet bruikbaar tenzij je zelf een aantal regels ( welke als maatwerk zijn gemaakt ) uit de php code haalt. Dat is flink irritant.
Als je mailt voor support kom je in een fantastisch zwart gat …er word gewoon niet gereageerd.
Ik heb deze module dus maar gewoon uitgezet en mijn verlies genomen.
Nou lees ik hier veel over zwartmakerij , maar is het gewoon teveel gevraagd dan dat je iets koopt wat werkt ??
nils 25 januari, 2010, 12:47
@Henk en anderen: wij zijn (waren?) Vivendo klant. En wat je ook mag zeggen van ze: ze hebben ons keurig op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Afgelopen vrijdag zijn ze nog langs geweest om te vertellen wat we nog wel en niet kunnen verwachten (eigenlijk niet veel meer).
Webshop gaat dus binnenkort over naar een nieuwe Magento partner (leven de open source!).
norma 26 januari, 2010, 13:37
@nils, na wie ga je?
W. 27 januari, 2010, 17:56
Wij zijn ook Vivendo klant maar hebben nog NIETS officieels gehoord, alleen een persbericht dat we op internet gevonden hebben.
Project is inmiddels MAAAAAAAANDEN uitgelopen.
Geld kwijt vrees ik.
Daniel 28 januari, 2010, 12:16
@Henk: Ik sluit me aan bij Nils. Op de dag dat Vivendo het persbericht deed uitgaan waren wij nog niet op de hoogte. Op zondag 17 januari 2010 kregen wij wel een mail van de directeur met de strekking van het persbericht. Daarna zijn wij netjes op de hoogte gehouden via onze accountmanager bij Vivendo.
Afgelopen dinsdag 26 januari vermamen wij dat er faillissement is uitgesproken door de rechter. Het personeel dat er zit is welwillend en spant zich in om nog wat te kunnen betekenen voor hun (ex-)klanten. Helaas kunnen ze in deze situatie niet veel en is het afwachten of er een doorstart komt.
nils 28 januari, 2010, 20:35
Hosting naar Byte, de Magento partner maken we binnenkort bekend. Eerst even de zaken netjes afronden met Vivendo.
Frits 31 januari, 2010, 11:42
Heb ik het verleden zaken gedaan met Gerrit Enthoven (Vivendo) veel kunde, veel beloven maar niet op tijd kunnen opleveren en de afgesproken functionaliteit niet werkende krijgen. Heb al enige tijd voorderingen lopen op vivendo. kijk uit om hier zaken mee te doen.
Frits
Cees 1 februari, 2010, 21:22
Ben er nu helemaal klaar mee.
Wat faillissement, er is geen uitspraak gedaan in Nederland betreffende Vivendo. Er word een smerig spelletje gespeeld. En als je om commentaar vraagt zijn ze niet thuis.
Loes - Mes Etoiles 4 februari, 2010, 12:27
http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2010/02/curator-aan-de-slag-met-f/index.xml
Andere klant 4 februari, 2010, 21:09
@Daniel: Wie was die accountmanager dan?
Andere klant 4 februari, 2010, 21:11
En hier ook nog leuke kost, welke ik precies kan staven… alle info klopt;
http://www.idiotz.nl/2010/01/23/why-outsourcing-is-dangerous/
Sander 4 februari, 2010, 23:38
Van onze Magento partner hoorde ik dat zij diverse Vivendo-klanten hadden overgenomen. De verhalen die ik hoor zijn vaak nog een tikkeltje erger dan dat ze hier staan: projecten die maanden te laat werden afgeleverd, modules die het nooit gedaan hebben en nieuwe klanten die in december nog een aanbetaling hebben gedaan van vele duizenden euro’s… Alles foetsie!
Persoonlijk geloof ik niet in de indianenverhalen die overal staan. Uiteindelijk komt het allemaal neer op Managen. Het managen van al je projecten. Het managen van je subcontractors. Het managen van je klantverwachtingen. Zo moeilijk is dat toch niet?
Vivendo is niet ten onder gegaan aan welke blog dan ook. Vivendo is ten onder gegaan aan slecht management: teveel projecten, teveel kosten, te weinig waarmaken. Bovendien is de concurrentie fors toegenomen en zijn er gewoon meer (en betere) alternatieven beschikbaar voor Vivendo. Dat zal elke curator, en hopelijk ook Mr. Davids, goed inzien.
Cees 7 februari, 2010, 14:52
Als slachtoffers staan we samen sterk maar wat zouden we nu nog kunnen beginnen.
Je weet hoe een kale kip eruit ziet? Nou daar valt niets van te plukken hoor dus zou ik het even niet weten.
Enkelt een claim voor inkomsten verlies door de vertraging van het online gaan (maanden)
Wie gaat wat doen?
Sander 7 februari, 2010, 16:56
Bestuurdersaansprakelijkheid?
Zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestuurdersaansprakelijkheid#Voorbeelden_van_onbehoorlijke_taakvervulling
Erik 8 februari, 2010, 16:05
Iemand hier die nog via Vivendo gehost wordt? Mijn site draait nog prima, maar veranderingen kan ik nu zelf niet meer aanbrengen (wel admin, niet op de server zelf) dus dat is behoorlijk klote.
Loes - Mes Etoiles 9 februari, 2010, 06:55
@Erik. Wij draaien nog steeds prima door via Vivendo. Gister een telefoontje gehad dat er voor 99% een doorstart komt. Wie de zaak overneemt horen we nog als alles 100% rond is.
Vivendo klant 9 februari, 2010, 13:48
De doorstart is rond, het is ICEshop geworden. Iemand ervaring met deze partij?
Henk 9 februari, 2010, 14:37
Jullie zak met geld zal wel groter geweest zijn dan.? lijkt erop dat jullie de enige klant zijn die WEL iets hoort.
Erik 9 februari, 2010, 16:02
Zojuist gebeld door Vivendo, doorstart komt er. Probleem opgelost dus!
Loes - Mes Etoiles 12 februari, 2010, 14:12
http://www.vivendo.nl/imergenl-neemt-vivendo-over-voor-snelle-doorstart
George 12 februari, 2010, 16:07
Kom op Mitch. Je gelooft toch niet daadwerkelijk dat jouw blog ook maar iets te doen heeft met het faillisement van Vivendo?
Ik heb gehoord dat er zelfs een aantal negatieve berichten op bijv. twinlke over vivendo zijn verwijderd.
Heus niet dat het in november zo geweldig gaat, en dan Mitch met een blogje kwam en de zaak ging op de fles.
Nee. Vivendo was een zwaar gefund opgezet bedrijf. Vivendo maakte een puinhoop. Vivendo draaide slecht. Klanten wilde niet betalen. Mensen gingen slechte berichten plaatsen op internet. En de zaak ging om.
De slechte berichten waren geen oorzaak van het faillisement. De slechte berichten op blogs over vivendo waren een gevolg, geen oorzaak.
Loes - Mes Etoiles 12 februari, 2010, 16:21
http://twinklemagazine.nl/nieuws/2010/02/vivendo-straks-niet-meer-/index.xml?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=nieuwsbrief
De kleine bakker is helaas niet welkom ! Ze gaan voor de grote klanten. Jammer. Tot Bol.com behoren wij (nog) niet.
Mitch 12 februari, 2010, 16:24
@ George: Nee hoor… heb ik dat gezegd dan?
Sander 15 februari, 2010, 18:00
Iemand enig idee wat er met Vivendo is gebeurd? Men was telefonisch al onbereikbaar de afgelopen weken, en nu liggen alle websites er ook al uit. Vivendo, Webshopextensions, je zou maar net een module aangeschaft hebben.
snorrr 16 februari, 2010, 16:57
Nu doet de website het gewoon hoor, geen probleem. Behalve dan dat het als webwinkelbouwer natuurlijk niet zo mag zijn dat je site plat ligt 😉
Henk 20 februari, 2010, 13:52
Volgens mij zit OF vivendo zelf OF imerge met een dikker vinger in de pap bij twinkle daar er reeds diverse berichten verwijderd werden daar.
Ik citeer o.a.: Twinkle: ‘De redactie heeft enkele reacties verwijderd. De schrijver van het stuk op Idiotz.nl heeft in overleg met Javra het artikel van zijn site verwijderd. Daar zullen beide partijen hun redenen voor hebben, dus het is niet nodig om een kopie hiervan op Twinkle te plaatsen.
Verder stonden er afschermde Javra-links vermeld die alleen voor insiders zijn bedoeld.’
Ik heb nog wat mirrors hier van de info die online stond, maar kijk de zaak eerst nog even aan.
Matthijs 19 maart, 2010, 17:45
Ik wil hier even melden dat ook na de doorstart mijn ervaring met Vivendo zeer beroerd is gebleken. De technische mensen zijn blijkbaar vertrokken en het lukt ze niet eens om iDeal aan de praat te krijgen op mijn nieuwe site.
Heb vandaag afscheid genomen van Vivendo en hoop nu een competente partij te vinden die de site voor mij werkend krijgt.
Persoonlijk kan ik niemand aanraden om naar Vivendo te gaan voor een Website.
Lucas 28 maart, 2010, 09:03
Ik las net op internet dat Vivendo failliet is.
http://twinklemagazine.nl/nieuws/2010/02/curator-aan-de-slag-met-f/index.xml
Lammert 31 maart, 2010, 19:23
Nou wij zijn er goed klaar mee met dit verhaal.
Heb zelf connecties aangeboord in Rusland en daarmee een werkende shop gekregen gelukkig die nu eindelijk “live” gaat.
Maar nu ik er wat meer verstand van heb gekregen,
is het behoorlijk droevig wat er gemaakt was voor het geld.
maargoed de schuld daarvan is ook deels gebrek aan overleg met de tussenpartij geweest…
Het zijn allemaal lieve mensen daar en ik hoop dat ze goed terechtkomen maar daar koop ik niets voor.
Zal niet weer een site uitbesteden en steek het geld liever in cursussen Magento 😉
Rien 5 april, 2010, 16:23
Mijn persoonlijke ervaring en mening over Vivendo BV (oud) en Vivendo iMerge (nieuw):
April 2009: start gesprek, vlot geholpen en snel een compleet contract naar mijn wens opgemaakt binnen de mogelijkheden van Vivendo BV, veel flexibiliteit, veel mogelijk.
Eenmaal op gang verliep het contact in de eerste maanden goed. Vertragingen zoals gebruikelijk bij maatwerk.
September 2009: Langere periodes geen contact. Projectleider geeft te laat en te weinig feedback. Communicatie kwaliteit zakt hard naar beneden. Er zou echter wel al veel gedaan zijn.
December 2009: Verwachting project paraat, begin januari 2010.
Januari 2010: Vivendo BV vraagt faillissement aan.
Zelf veel contact moeten opnemen/zoeken met mijn teamleider en projectleider. Nieuwe afspraak zal in de agenda gezet worden voor een doorstart gesprek, eind januari. Afspraak werd op de dag zelf afgezegd. Na lang wachten en dringend verzoek, eindelijk bericht ontvangen voor het maken van een vervolgafspraak eind maart. Tot zover is er enkel gesproken over mijn project weer op te pakken.
Eind maart 2010: Half uur voor afspraak, ‘sms bericht'(?) ontvangen met een zeer zwak excuus waarom deze nieuwe afspraak wederom niet nagekomen kon worden. Direct teruggebeld, niet te bereiken, geen reactie terug gekregen. Zelf contact opgenomen met collega van teamleider, zou hier naar kijken. Volgende dag werd ik gebeld met de mededeling dat mijn project ‘niet’ hervat zal worden.
Reeds veel voltooid, minder dan 30% nog af te ronden, 50% resterende betaling te ontvangen bij oplevering: ook dat schijnt blijkbaar nog een onaantrekkelijk project/contract te zijn. Na donderslag bij heldere hemel gesprek; zou ik ‘sowieso’ de volgende dag teruggebeld worden om mij verder te informeren.
Volgende dag: NIET teruggebeld, niets gehoord/gelezen. Bericht geschreven aan leiding iMerge. Direct plusminus 20 minuten later al een korte reactie ontvangen met de mededeling dat er ‘uitgebreid’ (?) gesproken was met de teamleider.
Kon geen tegenstrijdigheden zien, en de teamleider zou vandaag WEL (eveneens en zelfs) uitvoerig met mij gesproken hebben. Ik had geen ontvangen oproepen, geen ontvangen berichten: een aantoonbaar leugen. In reactie op mijn vervolgbericht daarover als zogenaamd vergissing met excuses afgedaan. Onveranderd ben ik niet gebeld zoals wel beloofd/afgesproken was, en tevens netjes zou zijn geweest gezien de omstandigheden. Verder geen verandering in de houding te bespeuren.
Mijn ervaring/mening/conclusie: Vivendo BV nam te grote risico’s zonder daarbij hun klanten in bescherming te nemen bij een (aannemelijke) uitkomst van het mogelijk falen n.a.v. hun genomen risico’s. Vivendo BV had blijkbaar primair oog voor eigen marktpositiegroei en het doen stijgen van het eigen inkomen (veel klanten binnenhalen, daarna pas kijken naar haalbaarheid). Dat plan is mislukt en heeft niet alleen de kop gekost van oud Vivendo BV, maar tevens van de oud Vivendo BV klanten. Les: ik had nooit met Vivendo in zee moeten gaan.
Nieuwe Vivendo iMerge heeft de krenten uit de pap kunnen halen, en heeft dat ook gedaan. Ondanks een geruststellende doorstart toon in (pers)berichten, lijkt het nieuwe Vivendo iMerge de zo zeer beschadigde naam ‘Vivendo’ enkel voorzien te hebben van een geldpleister. Vivendo nieuwe lijkt niet veel anders te zijn dan dat Vivendo oud voorheen was. Klantgerichtheid en betrouwbaarheid waren nooit in dienst, en lijken ook nu niet in dienst te zijn genomen. Les: Ik zal nooit met Vivendo in zee gaan.
NB. Pas op met contracten op basis van (gedeelde) vooruitbetaling. Een contract op basis van Bankgarantie hoort mogelijk te zijn.
verslag curator 18 juni, 2010, 13:23
De curator beschrijft in het faillissementsverslag de oorzaak van het faillissement van Vivendo.
Verslag van de curator:
“De opzet van Vivendo was na de overname in 2008 door Beheer B.V.
gericht op groei. De financiering kwam in eerste instantie van Beheer
B.V. maar later (in 2009) werden externe financiers gezocht en
gevonden.
Vivendo maakte webshops voor eCommerce doeleinden. Het betrof
concreet winkels waarbij via internet producten worden verkocht.
De webshops werden gebouwd met de Magento technologie als
platform. Deze nog relatief nieuwe technologie werd door Vivendo als
een van de eerste partijen redelijk groot uitgerold op de Nederlandse
markt. Naar het schijnt bestaat er een vrij grote markt voor webshops
op basis van het Magento platform.
Het ontwerp (design) van de webshops werd grotendeels gedaan door
de werknemers van Vivendo in Nederland. De programmering (het in
HTML opmaken van de templates) alsmede het maken van de
koppelingen van diverse pakketten met het Magento platform (de
betaal module, het TNT postverzend pakket, boekhoud pakket) werd
uitbesteed aan derde partijen. Met name bij het maken van de
koppelingen waren er echter van het begin af aan technische
problemen. Als gevolg van deze technische problemen ontstond er
vertraging bij het opleveren van Webshops.
Vanaf april 2009 was Vivendo voorts in zee gegaan met een leverancier
van programmeer diensten waarbij programmeurs in Nepal HTML
pagina’s maakten voor Vivendo. Het door deze leverancier opgeleverde
werk was van onvoldoende kwaliteit waardoor er weer vertraging
ontstond in de oplevering en Vivendo externe consultants moest
inhuren om het werk alsnog te kunnen opleveren….”
“…Partijen verschillen echter niet van mening over het gegeven dat vanaf
november 2009 berichten in blogs op internet verschenen over de
slechte kwaliteit van de koppelingen bij de door Vivendo opgeleverde
webshops. Vanaf dat moment daalde het aantal opdrachten. Daarnaast
waren er constant discussies met klanten over de opgeleverde
webshops waardoor er vervolgens weer niet werd betaald.
Weliswaar had in november 2009 nog een nieuwe financieringsronde
plaats gevonden maar de grote daling van het aantal opdrachten en het
uitblijven van betalingen hadden acute liquiditeits problemen tot
gevolg. Tevens zou de bestuurder van Vivendo een verhaal houden als
‘key speaker’ op een beurs in januari 2010 over de webshops en de
Magento technologie maar door de acute problemen van Vivendo werd
dit gecancelled. Ook hier verschenen vervolgens weer berichten over
op het internet waardoor Vivendo een nog slechtere pers kreeg.
Uiteindelijk heeft de bestuurder van Vivendo op 15 januari 2010 een
persbericht openbaar gemaakt waarin wordt aangekondigd dat Vivendo
surseance van betaling had aangevraagd…”
De bestuurder en grootaandeelhouder van Vivendo en Javra, de subcontracter met vestiging in Nepal, voeren nu een juridisch gevecht waarbij de bestuurder Javra verantwoordelijk stelt voor het faillissement van Vivendo door wanprestatie en Javra bij de bestuurder haar schade i.v.m. het faillissement claimt.
marco 2 juli, 2011, 03:43
allemaal shit