Over Webwinkelblog

Een blog over webwinkel conversie en marketing geschreven door Mitchel van Duuren van Orangeboys BV.

Vivendo Buckaroo module

Vandaag was het dan zover, de langverwachte Buckaroo extension die alle problemen zou moeten oplossen. Tenminste dat hoopte ik…..
Na installatie ging ik testen en wat bleek, weer kwamen de foutmeldingen me tegemoet.

Nog steeds geen vooruitbetaling

Vanuit de checkout kan ik nog steeds niet direct een vooruitbetaling ontvangen. Hij gaat steeds door naar de iDEAL url (en dus naar een pagina waar je kunt kiezen bij welke bank je zit). Nu heb ik de gateway URL maar op https://payment.buckaroo.nl/gateway/payment.asp gezet. Je krijgt dan wel een extra schermpje tijdens het afrekenen (nadat je op plaats de order heb geklikt) maar dat gaat denk ik niet ten koste van de conversie. En nu werkt het dus uiteindelijk wel, maar wat mij betreft niet zoals het hoort.

Fatal error

Ik krijg een foutmelding als ik in de admin naar VERKOPEN – BESTELLINGEN ga. Dit betreft de volgende melding:

Fatal error: Call to a member function setSaveParametersInSession() on a non-object in /home/users/../../app/code/core/Mage/Adminhtml/Block/Widget/Grid/Container.php on line 59

Blijkbaar gaat er iets mis in de Grid, dit is op te lossen door in app/code/community/Vivendo/Sales/etc/config.xml onderstaande code te vinden (zonder de <!– –> aan het begin en einde) en de vervangen met de code hieronder. (met de <!– en –>)

<!–<blocks>
<buckaroosales>
<class>Vivendo_Sales_Block</class>
</buckaroosales>
<adminhtml>
<rewrite>
<sales_order_grid>Vivendo_Sales_Block_Adminhtml_Order_Grid</sales_order_grid>
</rewrite>
<rewrite>
<sales_order_totals_item>Vivendo_Sales_Block_Adminhtml_Order_Totals</sales_order_totals_item>
</rewrite>
</adminhtml>
</blocks>–>

Belangrijk bij Upgrade

Als je de nieuwe Buckaroo module over de oude heen zet, verwijder dan de oude module uit app/code/local/Vivendo anders krijg je nog meer foutmeldingen.
Ze hebben bij Vivendo de nieuwe module in een andere map gezet te weten: app/code/community/Vivendo
Als je de oude niet weghaalt krijg je na het afrekenen een hoop foutmeldingen over duplicate xml codes.

Nog meer mensen met deze problemen? Of misschien ben ik de enige. Als ik je geholpen heb. Graag gedaan. ;-P
Ben benieuwd of het bij anderen allemaal vlekkeloos is gegaan.

Update

vrijdag 6 nov: Blijkbaar maakt de extension nu ook geen facturen meer automatisch aan.
woensdag 18 nov: Inmiddels zitten we aan versie 3.1.3 en werken de automatisch facturen weer, helaas nog steeds geen vooruitbetaling direct vanuit het betalingsproces, maar er wordt aan gewerkt heb ik vernomen uit zeer betrouwbare bronnen.

20 comments…

  • Willem 6 november, 2009, 10:39

    Ik ben bezig over te stappen van VirtueMart naar Magento. Maar ik moet zeggen dat ik bijzonder veel problemen ben tegen gekomen tijdens de installatie. Ik heb zover dus ook nog steeds geen draaiende versie. Naast alle problemen met Magento is mijn webshop bij mijn huidige provider van de server afgegooid… Joepie.. Lang leven de back-ups! Maar goed prettig is anders….

    Reply
  • Peter 6 november, 2009, 12:59

    @Mitchel:
    We hebben inderdaad een geheel vernieuwde versie uitgeleverd. Iedereen die denkt problemen te hebben, verzoeken we om met ons contact op te nemen via support@webshopextensions.com.

    Reply
  • Manuel 6 november, 2009, 14:08

    Ik ben sinds 2 maanden, mede naar aanleiding van deze blog, bezig met het opzetten van onze webshop en heb ook Buckaroo als PSP. Tijdens mijn aanvraag bood Buckaroo de module gratis aan via Opensphere.nl. Als iemand het exacte adres wilt hebben dan hoor ik het wel.
    Tevens zag ik laatst dat er sinds 20 oktober in Magento Connect een Buckaroo extensie gratis beschikbaar is (nog wel in beta status). Dit is dus allemaal buiten Vivendo om. Wellicht is er iets gebeurt in de samenwerking tussen Buckaroo en Vivendo.

    Voor mij, alleen iDeal, werkt de opensphere module prima.
    Een hele snelle test om de extensie uit magento Connect naast de extensie van opensphere te zetten maakte dat het niet werkte maar dat komt denk omdat de code dan net zoals Mitch schrijft elkaar in de weg zit. Ik heb de Magento connect dus gauw weggehaald en geen tijd meer gehad om verder te testen. Zoals gezegd maak ik via Buckaroo alleen gebruik van iDeal. Voor overschrijving gebruik ik de standaard BankPayment extentie. Wellicht iets meer handmatig werk dan via Buckaroo maar voor een startende webshop is dat niet zo erg.

    Reply
  • Mitch 6 november, 2009, 15:35

    Ja die module van opensphere kun je hier vinden:

    http://www.opensphere.nl/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=144&Itemid=335

    Maar die is voor Magento 1.x.x.x en inmiddels zitten we op 1.3.2.4 – Als die werkt is het natuurlijk prima. Maar ik heb ook echt vooruitbetaling nodig via Buckaroo. (lees: zonder dat je zelf hoeft te checken)

    Deze wil ik zelf nog wel even testen:

    http://www.magentocommerce.com/extension/2168/morningtime-buckaroo

    Maar voorlopig bouw ik even op de support van Vivendo, er is mij beloofd dat al mijn problemen opgelost gaan worden.

    PS: Wel cool Manuel dat je mede door dit blog een eigen webwinkel hebt geopend, dat hoor ik natuurlijk graag. Weet ik dat ik niet voor niks schrijf 😉

    Reply
  • Sander 7 november, 2009, 14:29

    Moraal van het verhaal: bij Vivendo kunnen ze dus geen goed werkende koppelingen bouwen. Zo moeilijk moet het toch niet zijn? Het zal wel weer gelegen hebben aan niet gemelde systeemwijzigingen door partners.

    Reply
  • Niels 16 december, 2009, 22:34

    zijn er mensen die ervaring hebben met Magento en Ogone?

    Eenmalige kosten te betalen aan Ogone: eur 297,47*
    Maandelijkse kosten aan Ogone: vanaf eur 30,99*
    Kosten per transactie aan Ogone: eur 0,86* of 3% van het transactiebedrag*.

    Buckaroo is een stukje goedkoper.
    weet iemand of Ogone een betere koppeling met de shop heeft?

    Reply
  • Bram 17 december, 2009, 11:11

    De diensten van Ogone zijn anders dan een Buckaroo. Zie dit artikel: http://www.mindstretch.nl/2009/09/01/welke-payment-service-provider-moet-ik-kiezen/

    Reply
  • Stefan 21 december, 2009, 01:46

    @Niels, wij verwerken al jaren onze transacties storingsvrij met Ogone. Eerst via Joomla en nu via de Magento met de Ogone koppeling van Madia. Ik kijk allereerst naar de kwaliteit en de service van de PSP en daarna naar de prijs. Ogone bied echt waar voor zijn geld, Buckaroo gebruik ik voor een andere webshop en is iets minder volwassen naar mijn idee maar niet slecht. Vergeet ook niet het verschil tussen een collecterende en distrubuerende PSP 🙂

    Reply
  • Niels 23 december, 2009, 09:09

    @ Stefan,
    Bedankt voor de info
    ik heb het Premium Horizon abonnement nodig wat me dan 92,96 per maand kost.

    Minder overzichtelijk is het Buckaroo prijslijstje, hier kom ik ongeveer op 90,– + de kosten per transactie.

    Wat voor mij doorslaggevend is of de betaling die gelukt is automatisch aan de backend van magento wordt doorgegeven in alle gevallen.
    ik zag dat dat met buckeroo niet altijd even goed ging.

    Reply
  • Niels 23 december, 2009, 09:17

    @ Bram: bedankt, het verschil tussen de collecterende en niet collecterende psp was me bekend
    Kan je me iets meer vertellen over hoe de extension de status van de order veranderd?
    Gaat dit inmiddels zonder problemen bij Buckaroo?

    @ Stefan:
    Kan je me iets meer vertellen over hoe de extension de status van de order veranderd?
    Gaat dit vlekkeloos bij ogone?

    Reply
  • Judopak 23 december, 2009, 10:05

    @Niels

    Misschien wel handig om te zeggen welke betalingsmethodes je wil hebben…

    Reply
  • Niels 23 december, 2009, 10:41

    @ judopak

    Ideal, paypal, overschrijving zijn de belangrijkste.
    Maar voor een klein beetje meer en nu ik toch een nieuwe shop maak kan wil ik creditcard en eenmalige machtiging er ook bij hebben.

    Reply
  • Niels 30 december, 2009, 23:05

    Mitchel? Net je ebook doorgebladerd, gebuik je ICEPAY zelf nu ook? en hoe zij je ervaringen.
    Moet je inleveren qua service, schilt heel wat geld per maand (~90,–) maar krijg je daan (bijna) evenveel voor als bij Buckaroo of Ogone?

    Reply
  • Rob van Straten 16 januari, 2010, 12:16

    Persbericht

    Vivendo vraagt surseance van betaling aan

    Hilversum, 15 januari 2010. Het management van Vivendo heeft besloten om surseance van betaling aan te vragen. De recent verslechterde liquiditeitspositie vormt daar de aanleiding voor.
    Het team van Vivendo zal zich volledig blijven focussen op het afronden van alle lopende projecten en het leveren van support aan de operationele webwinkels. Er wordt contact gezocht met serieuze kandidaten om de activiteiten over te dragen. Continuïteit voor klanten en werknemers staat daarbij voorop.
    Vivendo is zeer snel gegroeid het afgelopen jaar na de succesvolle introductie op de Webwinkel Vakdagen in januari 2009. Het team is de uitdaging aangegaan om complexe Magento webshops met veel maatwerk te bouwen. Tegelijk had Vivendo de ambitie om een aantal uitgebreide extensies te ontwikkelen voor de Nederlandse markt, waaronder de koppelingen Magento-Buckaroo en Magento-Exact. De software ontwikkeling werd deels uitbesteed aan subcontracters welke niet geheel volgens afspraak leverden of een lange inwerktijd nodig hadden.
    Enkele maanden geleden zijn concurrenten blogs over Vivendo gestart. Op deze blogs werd een negatief beeld over Vivendo geschetst. Klanten die een positief tegengeluid lieten horen werd de mond gesnoerd. Met name door deze negatieve beeldvorming verminderde de omzet van Vivendo met meer dan 70%. Hierdoor verslechterde de liquiditeitspositie snel, versterkt door debiteuren met financiële problemen die niet in staat waren om de facturen aan Vivendo te voldoen. Deze slechte liquiditeitspositie heeft het management van Vivendo tot het besluit gebracht om de surseance van betaling aan te vragen.
    “Met pijn in mijn hart versturen we dit persbericht”, zegt Rob van Straten, directeur van Vivendo. “Het team van Vivendo heeft keihard gewerkt voor onze klanten en we hebben echt ons uiterste best gedaan om alle projecten op tijd af te krijgen. Ook de komende tijd zullen de Vivendo medewerkers hard blijven werken om de bestaande klanten professionele support te verlenen en de lopende projecten op te leveren. Het spijt ons oprecht dat we er niet in zijn geslaagd om onze belofte naar de markt waar te maken”.

    ————————einde persbericht———————-

    Reply
  • Stefan 17 januari, 2010, 18:29

    @Niels: In Magento word automatisch de status van de order veranderd aan de hand van de betalingsstatus van Ogone, dit werkt prima.
    Als je met bankoverboeking werkt, dat doen wij nu handmatig maar Ogone is hard aan het werk om dit ook voor elkaar te krijgen. Ik heb hier nog een support vraag over verstuurd als ik antwoord heb dan post ik dat ook.

    Wij gebruiken trouwens de koppeling van Madia niet de officiële versie van Magento die laatst uit is gekomen.

    Reply
  • Een boze klant van Vivendo 17 januari, 2010, 18:55

    Wie oh Wie kan mij helpen aan een ander magento bedrijf, we zitten nog steeds (al ruim 7 maanden) in de ontwikkelingsfase, meerdere malen was beloofd de testfase in te gaan maar op het moment dat….. bleek wederom niets te werken…. en nu horen we dat ze niet meer aan hun betaalverplichtingen kunnen voldoen, hoe kun je dan wel je huidige projecten afronden???? Het liefst zou ik het volledige pakket willen overdragen zodat we wel binnen nu en 2 maanden live kunnen gaan! Dus wie helpt mij aan een ander bedrijf??

    Reply
  • Niels 17 januari, 2010, 23:16

    @ Stefan:
    Bedankt voor je antwoord, ik zit imiddels bij Buckaroo, met een morningstar module.
    De overschrijvingen per bank gaan ook automatisch. (nog niet getest).

    Reply
  • Bram 18 januari, 2010, 12:33

    Je bedoeld de Morningtime module? Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, zeker met terugkoppeling naar je webshop en het automatisch aanmaken van facturen.

    Reply
  • Manuel 18 januari, 2010, 15:15

    @ Niels werkt de Morningtime Buckaroo extensie bij jouw? Ik werk nu nog met de Opensphere versie maar die mailt niet zodra er een nieuwe order is. Meerdere malen heb ik de morningtime extensie geprobeerd aan de praat te krijgen maar hij bleef maar problemen geven. Op zich zou het mooi zijn als die bij jou wel werkt.

    Of zou de Vivendo(is niet meer) module nu via Buckaroo gratis beschikbaar komen. Woensdag maar even op de beurs vragen.

    Reply
  • Manuel 18 januari, 2010, 15:26

    By the way @Boze Vivendo klant.
    7 Maanden dat meen je toch niet wil je iets heel specifieks ofzo? Een Magento webshop is met een beetje kennis binnen no time, enkele dagen, uitgerold. Dat is dan wel basis maar kies een template en start ermee dan kun je later altijd wel uitbreiden. Op zich biedt Mitchel eigenaar van deze blog een prima dienst om een Magento shop op te zetten dus zou zeggen neem eens contact met hem op maar anders zou je mij een mailtje kunnen sturen om te kijken wat ik voor je kan betekenen.

    Reply
Cancel reply

Leave a Comment