Over Webwinkelblog

Een blog over webwinkel conversie en marketing geschreven door Mitchel van Duuren van Orangeboys BV.

Een webwinkel beginnen…

Toen ik afgelopen jaar op de webwinkel vakdagen rondliep keek ik mijn ogen uit! Wat willen al deze mensen die hier op deze beurs afkomen bereiken? Sommige hoor je iets zeggen als: “We willen een soortgelijk iets als bol.com beginnen, of wehkamp!”.

Yeah right, denk ik dan. En direct denk ik weer terug aan artikelen op Twinkle Magazine over Shopbusters, de site die in 2010 meer dan 40 miljoen euro moest gaan draaien!?! Als de site niet eens bereikbaar is zal dat ongetwijfeld niet gaan lukken.
Ook de magnefieke webshop ffshoppen, werd een aantal keer goed in het zonnetje gezet door Twinkle. Als ik nu op de webshop kijk is het eerste wat me opvalt een banner van de ING bank, wat mij betreft geen goed teken…. Het idee was echter wel cool, de naam en uitwerking helaas minder.

Met mijn bescheiden leeftijd van 24 jaar zit ik nu zo’n 2,5 jaar in de webwinkels. Ik meen dat ik precies op tijd mijn draai en “ding” gevonden heb wat ik leuk vind. Het bouwen en vooral het beheren en sleutelen aan webshops. Zou ik er nu aan willen beginnen zonder voorkennis dan lag ik denk ik al teveel achter, maar gelukkig is dat niet het geval.

Ergens in 2005 begon ik met mijn webshop in sportvoeding. Zelf was/ben ik actief sporter en vond de voedingssupplementen nogal duur in vergelijking met wat je voor hetzelfde product in Amerika moest betalen. Tevens waren er nog niet veel shops in sportvoeding (ik denk 2 a 3 serieuze shops) dus ik dacht… waarom niet. Het hele verhaal kun je lezen in dit artikel eerder geschreven door Ulco, die in die tijd nog voor netters schreef. Tegenwoordig is Ulco mede-aandeelhouder van eiwitpoeder.nl en gaan we samen het avontuur aan, wat me goed bevalt.

In de afgelopen 2 jaar zijn er 1001 webshops in sportvoeding bijgekomen en moet je echt ergens onderscheidend vermogen maken. Gelukkig gaat dat ons prima af. In de aankomende weken zal ik tijdens de lancering van onze nieuwe shop (klein voorproefje zie hieronder) een artikel schrijven over unique selling points.

Hoofdpagina – oud vs nieuw

Oude eiwitpoeder.nl site

Nieuwe eiwitpoeder.nl site

Productpagina – oud vs nieuw

Oude eiwitpoeder.nl site productpagina

Nieuwe eiwitpoeder.nl site productpagina

Als je je nu afvraagt of het maken en bijhouden van shops een beetje rendabel is dan kan ik je het volgende vertellen. Met al onze shops bij elkaar halen we een paar ton aan omzet. Er blijft in ieder geval wat over om van te eten. En nog belangrijker: we doen wat we leuk vinden. Maar de toekomst ziet er nog gunstiger uit met heel wat ideeen en projecten op de plank.

En wellicht kunnen we nog wel een webshop voor u bouwen?!! We zijn alleen niet goedkoop.

😉

Maar wel goed.

2 comments…

  • Rob 2 juli, 2008, 09:15

    Tja, de een is beter is het bouwen, de ander in PR 😉
    Misschien wel een leuk onderwerp om een post over te schrijven?!
    Interessant weblog. Veel zelfpromotie, maar daar heb je ook alle recht toe.

    Reply
  • Mitch 2 juli, 2008, 09:30

    Bedankt voor je compliment Rob, ik moet mijn draai nog een beetje vinden in het bloggen. Nog geen ervaring mee. Maar in de toekomst kun je toch wel een aantal leuke artikelen verwachtten, en zeker wat minder zelfpromotie.

    Denk toch vooral aan splittestten en de resultaten hiervan, wat bij ons werkt en wat niet.

    Reply

Leave a Comment